torsdag 19 juni 2008

Accomplished

Ha! Nu är taggarna borta i mitt taggmoln och kvar något som börjar likna det jag var ute efter. Jag är inte riktigt där än, men nu behöver jag inte skämmas utan kan lugnt ta semester.

Jag behöver ägna mig mer åt HTML och CSS. Det är helt uppenbart!
Fotografering? Något suddig bild men det är en rullande utställning på Röhsska i Göteborg.

Killarna kollade in Streetåkning och mamman var impad av möblerna som skapats av .... ja just det: -Skateboards!

Jag summerar och reflekterar över att det är så lärandet ska vara. (Varför kom jag inte på att man kunde göra så?) Utrymme att utvecklas och lära nytt. Nu menar jag inte att jag måste skapa möbler av Skateboards hela sommaren men det är den andan vi måste hitta i skolan med. Utrymme för nyskapande, där vi lär för fortsatt lärande. Nu är det verkligen dags för semester!

Rullande på Europas vägar utan uppkoppling, kanske blir nyttigt för hela familjen. Vi har alla våra laster från onlinespel till SurfForum och Facebookande. Kanske kan prova mobilbloggning då. Har förstått att det finns en efterfrågan på hur man kan använda mobilen i skolan.

Inga kommentarer: