tisdag 17 juni 2008

Gränslöst lärande

Du har väl sett att man kan anmäla sig till Fronters användakonferens, där temat för i år är "Gränslöst lärande".

Sagt och gjort! Jag tänkte att; Det ger mig en möjlighet att besöka konferensen och ta del av andra användares erfarenheter. Idag trillade det in ett nyhetsbrev i mailen och hör och häpna;

September ligger långt bort men vi vill ändå redan nu ge några smakprov på årets talare under Fronters användarkonferens...


Vidare kan man läsa:

Tina Tegnér visar inspirerande exempel på hur hon arbetar med dokumentation, föräldrasamverkan, att skriva sig till läsning, webbresurser med mera. Tina visar sin modell för att använda Fronter i skolans yngre åldrar och förskoleklass.

Pratade med sambon och bad honom kolla upp med AD-folket på hans gamla firma om vilka slides som gäller nu. Prata blir nog inga problem. 45 minuters sprängstoff bara! Jag skojar lite nu om det inte framgår fullt ut.

Det är roligt att hålla i en föreläsning eller seminarie, men samtidigt krävs det att man förbereder sig för att göra bra ifrån sig och nå fram med sitt budskap.

Jag glömde säga att resan går till Elmia i Jönköping. Du förstår!

3 kommentarer:

Johi sa...

Min hemstad och min kollega som föreläser! wow!!! Gött att du axlar frontermanteln!

Tina sa...

Jag ska vara talare, det kanske inte är samma sak....

Men jag håller ställningarna tills du är tillbaka!

Jag gillar Jönköping! ;-)

Anonym sa...

Till medlemmar i Attraktiv Skola

Hej!

Under senare tid har jag försökt väcka intresse för min beskrivning av ett lärande arbetssätt med IKT. På detta sätt har jag velat slå ett slag för mitt författarskap, som handlar om hur elever kan arbeta med hjälp av ett undersökande och kollaborativt arbetssätt där IKT spelar en central roll. Tonvikten har lagts på metodiken eller själva arbetssättet, som jag beskrivit i tio punkter.[1]

Anledningen till min kontakt är, att jag nu vill dela med mig av mina erfarenheter av ”ett lärande arbetssätt” till intresserade pedagoger i yrkesverksamhet och vidareutbildning. Två tidningsartiklar bifogas härmed för att belysa innehållet i och resultatet av denna min verksamhet.


Vänliga hälsningar
Stefan Svedberg

Fil.lic.

[1] Se lhttp://www.scribd.com/doc/30271081/Ett-larande-arbetssatt och
http://etjanst.hb.se/bhs/ith/1-00/ss.htm