tisdag 14 oktober 2008

Häxan Surtant

Idag har min klass varit extra pratiga. Jag gillar att de kommunicerar mycket, men idag blev jag under en lektion förvandlad till Häxan Surtant. Och det var inte kul. Som tur var uppmärksammade jag detta och kunde göra jämförelsen. Det gjorde att det allvarsamma läget vändes till något som kändes mer konstruktivt.

Även den bästa kan ha svackor. Om än korta sådana. (Du märker kanske att jag framhäver mig själv, men det kan man få göra när det ryktas att denna frökens seminarie var det mest uppskattade på konferensen i Jönköping). Kanske är det höstmörkret, eller den extra arbetsbelastningen som branden orsakat eller bara en släng av dåligt humör.

Häxan Surtant är i vilket fall som helst god och glad igen. Fröken Karin har kommit till undsättning. Min sons fröken lånade idag ut sina Mattesånger på kasett till mig. Mina egna försvann med allt annat material den där ödesdigra nyårsnatten.

Nu kan vi sjunga Multiplikationssånger igen. Det var inte riktigt samma melodier som på min CD, men det ska nog funka.

-3 6 9 12, 15 18 21, 24 27 och 30!

Ja, så nu roar jag mig med att spela in dem på mp3. Hur gör man annars? Jag saknar kasettspelare på skolan. Där finns endats High Tech och har man tur så fungerar den också.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det retar mig att jag inte fick hör ditt seminarie

Tina sa...

Var höll du hus Jonas då? På en annan konferens kanske?

Det är inte så dumt att få konferera emmellanåt.Själv hoppas jag på en plats på heldagskonferensen om ungas medievanor som hålls i Göteborg i November.