torsdag 30 oktober 2008

Finfina priser

Kom hem en dag från jobbet och det årliga LUG-samtalet. Lärarens Uppdrag. Min rektor får under detta samtal en bild av vad jag förväntas göra och om detta arbete ryms inom min arbetstid. Det visades att jag lagt ut för mycket tid på schemat och vi tog då bort en timme. Frågan är om det betyder att jag jobbar en timme mindre nu?

Det visades sig att min man samma dag också haft samtal med sin chef. Hans samtal kallas PBP. Personal Busniess Plan. Det är en framåtsyftande plan där min mans styrkor och utvecklingsområden ringas in och en plan för fortsatt personlig utveckling utformas, som också skall komma företaget och dess kunder till godo.

Jag kände instinktivt att mitt samtal inte hade samma dignitet som min mans och inte tillförde mig som lärare eller mina elever något.

Ja, när det då sedan stod en rosa inbjudande låda som väntade på att få förslag skrev jag ett par rader. Rösta gärna på mitt förslag eller varför inte lämna ett eget.

Vem vill inte vinna en MacBook Air!

Inga kommentarer: