torsdag 27 november 2008

Verktyg

Det är fullständigt kökskaos hemma. Killarna har flytt och befinner sig i Bunkeberget, Area 51. Det är med andra ord bara jag och snickarna hemma. Maken kan ju leka, men jag måste förbereda mina utvecklingssamtal.

Men nu är det så att det låter så om snickarna så jag kan inte tänka. Måste därför erkänna att jag sippat på mitt kaffe och surfat lite istället. Det går ingen större nöd på mig, med andra ord.

Ni kan kolla in mina nya verktyg här på sidan. Det låter inte om dem!

Den ena är en widget som visar var mina besökare finns i 3D-format. Läckert! Det strålar lite värme över lilla Sverige. En besökare i Göteborg var inne för en stund sedan kunde jag se. Tjenare!

På skolan har vi fått nya advenstljustakar och stjärnor, som ersatt de vi förlorade när skolan brann upp. Vi gillar när vi får nytt. Tyvärr minns inte hälften vad de beställde...

Hemma handlar det inte så mycket om julförberedelser utan mer om "vad äter vi idag?" Där för känns det kul att smycka bloggen. En nedräkningswidget till jullovet är ett måste. Det hör till om man som jag har haft semestertjänst tidigare. Jag gillar lov!

Fredag imorgon, mina elever är härliga och på lördag drar vi på klasshandboll. Vi kommer att spela för Stenungsund i en turnering som Bohuslän- Dals handbollsförbund anordnat. Nu ska vi bara klara av mellanledet i subtraktion med, så ska nog allt ordna sig till det bästa.

Vill du också ha en widget? Här är några länktips.

Inga kommentarer: