onsdag 10 december 2008

Nobelmiddag

Sitter i soffan och känner mig utslagen och det enda jag orkar göra är att surfa och titta på TV. Just ni tittar jag på Nobelmiddagen. Alla som intervjuas verkar ha trevliga samtal under middagen och berömmer maten de äter.

Jag börjar bli riktigt hungrig. Vad ska jag äta? Sjötunga lär det inte bli. Lite nötter eller en micromacka är väl det man kan åstadkomma när man saknar kök så här inför julen. Jag saknar ett halvt vardagrum och ett sovrum med. Vem var det som drev på att vi skulle renovera? Precis innan jul?

Tur att man kan önska sig saker. Jag är dessutom med på tomtens "Nice-lista".




Min man förstod inte alls vad jag skulle med en iPhone till när man hellre kan åka på semester för de pengar som en sådan skulle kosta. Jag sa inte att det går lika bra med en laptop, en Canon EOS eller en ny kompaktkamera. Här hemma är ny teknik något som jag måste lobba på långsiktigt.

Annars hittade jag ett par sköna tofflor på ICA Maxi idag. De var snövita, mjuka och kostade endast 79 kr. De kanske jag kan få. Då kan snickarna få sitt med.

Inga kommentarer: