torsdag 24 april 2008

Det rullar på

Idag har det varit fullt med folk i mitt klassrum. Två unga killar skulle montera upp projektorn och medianläggningen.

"Vi är borta hela förmiddagen och sista lektionen kan vi ....leka sardingömme. Börja ni här!"

Väl tillbaka hittar jag två nötter i klassrummet som fäst duken på fel vägg. De kommer med ursäkter om att ventilationen sitter ivägen.
"Men där borta har jag ingen nytta av den!"


Jodå...står man bara på sig så hamnar grejorna rätt till slut. Två andra killar dyker upp men verkar inte veta vart projektorkillarna tagit vägen. Dessa båda håller på att montera upp högtalare kopplade till larmsystemet, så att vi kan nås av meddelanden från skolledningen.


I Amelnestor's klassrum hittar jag sedan mina kompisar som förklarar att de gärna hade börjat hos mig eftersom det inte fanns en massa tröttsamma elever där, men att det saknades en duk.
"Ja, men det är ordnat nu!"


Efter lunch är de tacksamma att få lämna sexorna och komma upp på andra våningen.
Superkillarna upptäcker då att det är ont om tillgång till el i mitt klassrum.
"Skojar ni!"


Ni som följt min blogg och kanske hört historien i korridoren, känner till elläget och vaktmästarna som satt sig på tvären. Superkillarna säger att de ska lämna några extra grenkontakter.


Då dyker ljuskillen upp. Han ska fästa upp belysningen över whiteboarden. Den avlånga kartongen i klassrummet visar sig vara en duk. Var kan belysningen vara? Ljuskillen upptäcker att det är ont om elluttag och förlängningssladdar. Superkillarna och jag nämner då hur många kontakter vi vill ha i samma hörn av rummet där han ska sätta upp ljuset. Ljuskillen verkar förstå behovet och ger intryck av att kunna lösa elfrågan.


Jag lämnar superhjältarna i mitt klassrum tillsammans med de fyra hål som nötterna gjorde i väggen. De kostar tydligen minst 200 kr styck. (Inte underligt att Norrmännen är rika!)

Väl hemma möts jag av åtta skejtande killar på gatan. Solen skiner, grillen är fortfarande varm och det rullar på liksom.......


(P.S Nu fattas bara en switch också. Hade det kommit en som jag glömde få med mig i onsdags?)


Inga kommentarer: